28. 2. 2010.

„Rez. Premijera danas, u četvrtak”

Tokom prošle nedelje u Kreativnom centru izašla je nova knjiga iz edicije Tranzit. „Rez” je šesta knjiga po redu u ovoj ediciji, koja je po sadržaju posvećena deci iznad 15 godina, mada se i stariji mogu podsetiti onoga što su sa sobom poneli u budućnost. Ili kako se kaže u objašnjenju edicije:

Mlado stvorenje koje danas čita knjigu nosi tu knjigu sa sobom u budućnost – ona ga oblikuje, utiče na njega, ono uči iz knjige, pamti je, čuva je u sebi. To je nešto što se dešava samo knjigama za mlade – i zbog toga su one toliko važne. Moglo bi se čak reći – važnije od knjiga za odrasle.
Sonja Hartnet, australijska spisateljica i dobitnica nagrade Astrid Lindgren za 2008. godinu

Prednja korica knjige. Prva u ediciji koja nosi nekoliko različith fotografija. Fragmentirana sugeriše na naslov, ukazujući na kadrove iz knjige.

Specifičnost ove edicije, osim tematske, ogleda se i u tehničkom izvođenju, tj. grafičkom oblikovanju. Osnovno pismo je Adamant, autora Vedrana Erakovića. Iako namenski napravljeno za novinske tekstove ovo pismo odlično deluje i u književnim tekstovima. Lako se čita, proporcije slova prijatne su za oko.

Fotografije na koricama su skoro uvek moje. Samo na jednoj knjizi „Dobar dan, drugovi” Ondžakija, upotrebila sam i fotografije svog prijatelja Pedra Rosa Mendesa u kolažnoj kombinaciji sa mojim fotografijama.

Prikaz knjige zajedno sa riknom. Boja na rikni odudara od boje koja se koristi na prednjoj i zadnjoj korici. Ali se poklapa sa unutrašnjim koricama.

Ono što nedostaje na koricama ove knjige u odnosu na sve prethodne, jeste ilustracija koju radi Dušan Pavlić. Na svim knjigama edicije Tranzit primenjen je isti princip: fotografija, u kombinaciji sa ilustracijom, koja se kasnije, u delovima, provlači kroz knjižni blok. Na prvoj i zadnjoj korici pojavljuje se blindruk na polju gde je naslov i ime autora (prednja) i opis knjige (zadnja). Preko blindruka pojavljuje se UV lak. Tako je, zajedno sa belim poljem, ono što je potrebno kao informaciju istaknuti, došlo u prvi plan.
Crtež je uvek jednim svojim delom presvučen folijom, termo tehnikom (zlatotisk). Svaka knjiga ima drugu boju folije.

 Detalj korice na kojoj se vidi crna mat folija i blindruk.

Unutrašnjost. Folija se proteže i na unutrašnje korice, a kasnije prelazi u štampanu stranu knjižnog bloka u formi u kojoj će se prikazivati i unutar knjige.

Strpljenja da sve napravi po mojim zamislima imala je Tanja Valjarević koja je važan deo našeg malog Kreativnog tima.

A štampa… nju smo prvo poverili štampariji Publikum iz Beograda, za prve tri knjige iz edicije, a kasnije štampariji ArtPrint iz Novog Sada. Za sada veoma strpljivo slušaju sve zahtevne zadatke i realizuju savršeno. Kao što se često kaže ni najbolji dizajn ne može biti dovoljno dobar ukoliko sve propadne u lošem kvalitetu štampe.

Zadnja korica. Opis knjige i fragmenti života iz knjige.


Neke unutrašnje strane iz knjige

1 коментар: